s.v. Rijssen versloeg Juliana’32

Gepubliceerd op: zondag 23 oktober 2022
Donderdag 20 oktober oefende ons eerste team thuis tegen Juliana’32, aangezien beide teams zaterdag speelvrij waren. De bezoekers kwamen we in de beker ook al tegen, toen maakte de ploeg uit Hengelo in Hengelo de late 1-1. Beide teams spelen in de zaterdag vierde klasse en gingen beide niet door in de beker. Tijs Blokhorst (foto) was belangrijk met twee doelpunten.

De eerste helft was voor de Rijssenaren. Na 9 minuten brak Wilco Hoevink door op rechts en zijn voorzet werd binnengeschoten door Frank Averesch. Na een half uur werd het ook 2-0, ditmaal Mark Breukink met de voorbereiding en Tijs Blokhorst die scoorde. Een terechte voorsprong met rust voor de gastheren.

Na rust veel invallers en een ander spelbeeld, de ploeg uit Hengelo kroop meer uit haar schulp. Na zes minuten werd de aansluitingstreffer gescoord, stand 2-1. Een kwartier voor tijd besliste Quinn Linneweever met een prachtig lob voor de beslissing. Het slotakkoord was voor spits Tijs Blokhorst. Vanaf de rechterkant schoot hij hard en hoog binnen, met zijn tweede doelpunt zorgde hij voor de 4-1 eindstand.

Komende zaterdag om 14:30 uur spelen we uit bij Sportclub Rijssen de Rijssense derby. Onze buren wonnen afgelopen week knap met 2-0 van La Première uit Almelo.