JO19-1 kampioen 1e fase (beker)

Gepubliceerd op: maandag 16 oktober 2023
Afgelopen zaterdag is ons hoogste jeugdteam kampioen geworden van de eerste fase, zoals dat zo mooi heet. En dat werd in stijl afgesloten.

De Zweef was de laatste tegenstanderr dat op de pijnbank mocht komen. De vorige 5 wedstrijden werden allemaal gewonnen en resulteerde in een doelsaldo van 37 voor en 2 tegen. Enkele weken geleden mocht stadsgenoot Excelsior nog even denken aan een eventueel kampioenschap maar die illusie werd ze afgenomen door met 2-0 van hen te winnen.

De buit was officieus al binnen maar opdracht was om ook deze wedstrijd vol gas te geven.

Zonder trainer Maarten, die vanuit zijn vakantieadres de jongens nog even via een video toesprak, gingen de talenten al voortvarend van start was al resulteerde in een snelle voorsprong dat uitliep naar 4-0. De Zweef gooide nog een paar net gearriveerde spelers van j019-1 erbij maar daar waren de jongen van SV Rijssen niet van onder de indruk. De wedstrijd werd zakelijk afgehandeld en werd het publiek nog even getrakteerd op 2 extra doelpunten. Eindstand 6-0 winst en het kampioenschap was officieel binnen!

Dat werd nog even goed gevierd in de kantine waar het team door de jeugdcommissie nog werd getrakteerd op wat lekkers.

Nu wacht de 3e Klasse en kan de JO19-1 zich gaan meten met betere tegenstanders. We wensen hen en de staf veel succes toe!

Wil je het team volgen, dat kan op hun Instagram account: sv.rijssen_jo19