S.v. Rijssen triomfeert met overtuiging in doelpuntrijke strijd tegen Mariënberg

Gepubliceerd op: zaterdag 13 april 2024
S.v. Rijssen was met 2-6 te sterk bij directe concurrent Mariënberg.

Foto: Frank Averesch had met drie assists en één doelpunt een belangrijk aandeel in de overwinning.

Mariënberg begon sterk aan de wedstrijd tegen s.v. Rijssen en kwam al in de 5e minuut op voorsprong met een vroeg doelpunt, wat resulteerde in een 1-0 voorsprong. Echter, in de 16e minuut kwam s.v. Rijssen terug met een gelijkmaker na een fraaie actie van Mark Breukink, die zichzelf vrijspeelde en beheerst scoorde van dichtbij, waardoor de stand 1-1 werd.

Vlak voor de rust wist Mariënberg opnieuw te scoren na slordig uitverdedigen van s.v. Rijssen, waardoor ze met een voorsprong van 2-1 de rust ingingen. Na de rust toonde s.v. Rijssen veerkracht en kwam het al snel weer op gelijke hoogte met een doelpunt in de 49e minuut. Een prachtige hoge bal van Frank Averesch werd door Mark Breukink met het hoofd benut en hij tekende daarmee zijn tweede van de middag aan.

Het momentum na rust bleef aan de zijde van s.v. Rijssen, dat in de 62e minuut de leiding nam met 2-3 na een zeer fraai kopdoelpunt van Mitchell Brugts, opnieuw geholpen door een scherp aangesneden assist van Frank Averesch. In de 72e minuut vergrootte s.v. Rijssen hun voorsprong naar 2-4 dankzij een mooie volley van Frank Averesch zelf, dit na een goede verlengende kopbal van Gerwin Hendrikse.

In de slotfase van de wedstrijd breidde s.v. Rijssen hun voorsprong verder uit met doelpunten in de 84e en 90+2 minuut, waardoor de eindstand uiteindelijk 2-6 werd in het voordeel van s.v. Rijssen. Het doelpunt in de 84e minuut kwam op naam van René Koezen die kon scoren in de rebound van een vrije trap op de paal. Het laatste doelpunt van s.v. Rijssen kwam op naam van Mitchell Brugts die met zijn kenmerkende sprongkracht torenhoog boven de defensie van Mariënberg uitstak en op assist van wederom Frank Averesch zijn tweede doelpunt binnen kon koppen.

De wedstrijd werd gekenmerkt door effectief spel van s.v. Rijssen in de tweede helft, waarbij de gehele basisselectie in aanvulling van de ingekomen wissels een belangrijke rol speelde met de nodige strijd en passie. Mede hierdoor kon s.v. Rijssen in de tweede helft de wedstrijd naar zijn hand zetten. Dit is alweer de derde overwinning op rij voor de ploeg van Björn Hodes en Gerald Zandvoort.

Lukt het s.v. Rijssen om deze winnende reeks voort te zetten?
Volgende week neemt s.v. Rijssen het op Sportpark ’T Opbroek op tegen v.v. Avereest om 14:30 uur.