Interview Gerald Willems

Gepubliceerd op: vrijdag 2 augustus 2019
Vanaf komend seizoen is Gerald Willems trainer van ons vlaggenschip. In dit interview verteld Gerald wat meer over zijn ervaringen, spelprincipes en verwachtingen.

Gerald, welkom bij s.v. Rijssen! Wat is je eerste indruk?
Dat er  heel veel  personen van beide verenigingen druk bezig zijn geweest met de fusie. En dit  moet het komende seizoen vorm krijgen.

Het eerste is een mix van spelers van R.K.S.V. Rijssen en Rijssen Vooruit. Wat zijn jouw verwachtingen?
Om hier een eenheid en een hecht team van te maken.  Ook hoop ik dat spelers die vorig jaar nog in de selectie speelden zich dit seizoen nog bedenken en aansluiten bij de selectie.

Welke clubs heb je getraind en welke wijze lessen neem je mee naar s.v. Rijssen?
Hellendoorn, SC Rijssen en SVV’56. Ik vind dat je altijd eerlijk en transparant binnen de vereniging moet zijn. Dat het belang van de club bij een ieder altijd voorop staat.

Hoe omschrijf jij jezelf als trainer en wat kan de eerste selectie hierin verwachten?
Ik ben een zeer gedreven trainer. Verwacht een stukje discipline en eerlijkheid van de spelersgroep. Maar ook  dat er tussendoor gelachen moet worden. Maar met alleen lachen red je het niet. Dus zal er ook arbeid gevraagd worden.

Welke spelprincipes wil jij hanteren en wat kunnen de supporters verwachten?
Het liefst speel je 1:4:3:3. Hoop dat voor een ieder snel duidelijk is wat te doen bij balbezit en wat te doen bij balverlies. Verwacht  van een ieder tijdens de gehele wedstrijd   100% inzet. Om zo het maximale uit de wedstrijd te halen.

Wat is de doelstelling van dit seizoen?
Het komend seizoen  zal een belangrijk seizoen worden. Men zal aan elkaar moeten wennen en we moeten zorgen dat de organisatie goed staat. Ook zullen we onderling goed moeten communiceren om onduidelijkheid te voorkomen.