Vrijwilligers aan het woord - Gerjan en Henk Nijland

Gepubliceerd op: vrijdag 31 mei 2024
Gerjan en Henk Nijland: het Dynamische Duo van s.v. Rijssen! Benieuwd naar hun mooiste herinneringen en waarom ze vrijwilliger zijn geworden? Lees het volledige interview hieronder en laat je inspireren door hun verhaal! ⚽

Dankzij hun passie en inzet zorgen Gerjan Nijland en Henk Nijland voor blije gezichten en een warm hart bij onze club. Van het organiseren van de 'Pupil van de Week' tot het verwelkomen van scheidsrechters en bestuurders, hun bijdrage is van onschatbare waarde.

Wie zijn jullie en hoe oud zijn jullie?
Wij zijn Gerjan Nijland, 41 jaar jong, en Henk Nijland, 73 jaar jong.

Hoe zijn jullie terechtgekomen bij s.v. Rijssen?
Ja, dat is wel mooi. Alle credits gaan naar Martin Achterkamp, die bij RKSV zei dat we eens een wedstrijd moesten komen kijken. Hij was toen trainer van het 1e en het was zo gezellig dat we toch maar eens vaker kwamen. En dat is uitgegroeid tot wat we nu doen.

Waarom zijn jullie vrijwilliger geworden voor de club?
We wilden allebei graag iets voor de vereniging doen, omdat het een mooie en warme club is. Daar zetten we ons graag voor in.

Welke taken/werkzaamheden verrichten jullie bij ons? (Of in welke commissie zijn jullie werkzaam?)

Gerjan: Ik werk aan 'Pupil van de Week' in samenwerking met Alex Jansen en regel af en toe wat wedstrijden, zoals SV Meppen en de Twente dames, zodat ze bij ons op ons prachtige sportcomplex komen spelen.

Henk: Ik heb bestuurskamerdienst, zorg voor de ontvangst van scheidsrechters en zorg ervoor dat ze zich hier op hun gemak voelen en goed worden verzorgd. Ik ontvang ook het bestuur en de leiders van de bezoekende vereniging.

Wat vinden jullie het leukste aan vrijwilliger zijn bij s.v. Rijssen?
De gezelligheid! En ook dat als je een keer iets hebt, ideeën bijvoorbeeld, er ontzettend veel bereidwilligheid is. Iedereen is enthousiast en wil graag helpen. En als je een keer wat mankeert, wordt er zoveel aan je gedacht, echt een hart onder de riem. s.v. Rijssen is een hele betrokken vereniging.

Welke verandering zouden jullie graag bij de club zien?
Haha, als we een interview willen geven, dat die man op tijd is! Nee, gekheid. We denken toch wel dat er meer bereidwilligheid mag zijn binnen de spelende leden. Dus de bewustheid om samen verder te komen en elkaar voort te helpen.

Wat is jullie leukste herinnering bij de club als vrijwilliger?
Onze leukste herinnering is dat we in Marle de periode pakten, maar ook vorig jaar toen we de nacompetitie haalden met het eerste elftal. En natuurlijk met de 'Pupil van de Week', alle lachende gezichten en trotse ouders, dat doet ons goed.

Wat zouden jullie toekomstige vrijwilligers willen zeggen?
Welkom en vermaak je! Maar kom bij de club en als je vragen hebt om je voort te kunnen helpen, dan helpen wij je graag.

Bedankt Gerjan en Henk, voor jullie jarenlange inzet en inspirerende woorden!